Skip to content

Försäljnings- och leveransvillkor

FÖRSÄLJNINGSVILLKOREN HAR UPPDATERATS 13.3.2024

Läs mera om rabatter, prissättning, utbyte av biljetter och leverans- och betalningsätt. På denna sajt finner du också Operarestaurangens försäljningsvillkor. Vi förbehåller oss rätten till ändringar.

Fantomen på Operan och Symphonic Suites -konserterna produceras i samarbete med The Really Useful Group. Försäljningsvillkoren och rabatterna för biljetter till Fantomen på Operan och Symphonic Suites-konserterna avviker från Nationaloperans och -balettens vanliga försäljningsvillkor. Kolla in specifika försäljningsvillkor.

Vänligen observera att vi endast ansvarar för biljetter köpta i våra egna försäljningskanaler. Det är kundens plikt att kontrollera att inköpets innehåll motsvarar den gjorda beställningen. Alla personer i alla åldrar som kommer till föreställningen måste ha en egen biljett. Vi tar inte in barn under 5 år till huvudscenens föreställningar.

byte av biljetter

Biljetter till grundpris samt ungdoms-, studie- och pensionärsbiljetter inkluderar avgiftsfritt byte i vår webbutik. Du kan byta biljetter och servering till saldo fram till 24 timmar före föreställningens början direkt på ditt kundkonto eller genom att ringa vår kundtjänst. För byten som gjorts vid Operans och Balettens kundtjänst debiterar vi en serviceavgift på 5e/biljett. Serviceavgiften begärs i samband med bytet av biljett. Biljettbyte kan inte göras via e-post.

Bytesrätt av biljetterna förutsätter att du har ett giltigt kundkonto. Biljetterna kan inte bytas i mobilappen. Vid gruppbokningar (10 biljetter eller fler), biljetter till kampanjpris och gästföreställningar gäller bytesrätten inte.

Med bytesrätt kan du byta dina biljetter till en annan föreställning under samma spelår, om det finns lediga platser. Byter du till en dyrare biljett, så betalar du skillnaden. Om du inte genast hittar en föreställning att byta till, kan du byta biljetternas pris till saldo på ditt kundkonto för att användas senare.

Vänligen observera att kontots saldo i princip bör användas till en annan föreställning eller servering under samma spelår (augusti–juni). Därtill går det att med saldot köpa presentkort och säsongskort. Saldot kan inte användas till att köpa biljetter till gästföreställningar.

Så här byter du biljetter och servering till saldo i vår webbutik:

Om du inte utnyttjat bytesmöjligheten i tid (senast 24 timmar före föreställningen) eller om biljetten inte inkluderar bytesrätt, återinlöses betalda biljetter inte.

Program förändringar och force majeure-situationer

Ifall programmet förändrats eller om föreställningen inhiberas på grund av force majeure, returneras biljettens pris mot inträdesbiljett som saldo till ditt kundkonto. Service- eller leveransavgifter återbetalas inte. Om du inte vill använda saldot för framtida föreställningar, återbetalar vi saldot på ditt inköp till den betalningsmetod du använde i webbutiken. Skicka e-post till oss på adressen liput@opera.fi. Om du har köpt biljetter och/eller servering från våra kundtjänstställen kan vi återbetala beloppet till ditt bankkonto. Begäran om återbetalning bör göras inom en månad efter inhiberingen. Operan och Baletten ersätter inte indirekta skador orsakade av en avbokningssituation.

Flexibel prissättning

Vi tillämpar flexibel prissättning. Biljetterna i salongen är prissatta i olika kategorier (A–H) enligt sikten från platsen. Priset är beroende av sikt och hörbarhet från platsen, avståndet till scenen, eventuella säkerhetsräcken samt den inverkan verkets regi har på synfältet. Sikten till scenen kan vara begränsad på de billigaste platserna och i denna kategori kan det finnas platser på olika håll i salongen.

Utöver platsens läge påverkas priset även av föreställningens tidpunkt (veckodag och årstid) och exempelvis av eventuella stjärngäster. Platsens pris kan förändras under spelperioden enligt efterfrågan på biljetter. Vid premiärerna gäller en högre prissättning.  Det lättaste sättet att finna prisuppgifter och salongsplanens lediga platser är att gå in på verkets sida och klicka på den dag som du önskar.

Observera att de billigaste platserna på tredje balkong inte kan bokas.

Rabatter

Nedsatta pris gäller, beroende på verket och föreställningen, vissa begränsade platser på parketten samt på 1:a och 2:a balkong, om ej annat meddelats. Vänligen observera att alla biljetter till tredje balkong alltid har normalpris. Rabatter beviljas på föreställningarnas normalpriser på huvudscenen och de gäller inte premiärer eller gästspelsföreställningar. Rabatterna avrundas till närmaste euro. Priser och rabatter på föreställningarna i Almisalen och foajéerna varierar beroende på verket. Förändringar är möjliga.

Grupprabatter gäller från måndag till torsdag. Rabatten för grupper på 10–29 personer är  7%/biljett och för grupper på minst 30 personer 12%/biljett. Se även Gruppbiljetter.

Ungdomsrabatten är 40–50% på biljettpriset för 20-åringar och yngre. Se även biljetter till föreställningar samma dag.

Studerande, värnpliktiga och civiltjänstgörare beviljas 40% rabatt på biljettpriset. Se även biljetter till föreställning samma dag.

Pensionärsrabatt 10 e/biljett på begränsade platser på parketten och på 1:a balkong. Se även biljetter till föreställningar samma dag.

Biljetter till föreställning samma dag för 20-åringar och yngre, studerande, värnpliktiga, civiltjänstgörare, arbetslösa och pensionärer kostar 20–50 e/biljett. Rabatten gäller beroende på försäljningssituationen begränsade platser på parketten och 2:a balkong  (inga bokningar, gäller ej oinlösta biljetter) tidigast 12 timmar före föreställningen. Förmånen är personlig och intyget som berättigar till rabatt ska tas med till föreställningen.

En Lyckoplats är en förmånlig biljett för dig som inte är så kräsen var du sitter. Du kan köpa biljetten på förhand i nätbutiken, men du får veta din plats först på föreställningsdagen. Lyckoplatserna fördelas i den ordning de köpts, så det gäller att vara snabb. Läs mer om Lyckoplatser.

Researrangörsrabatt 10% på biljett med normalpris beviljas ansvariga researrangörer (grupper på minst 10 personer). Rabatten gäller platser på parketten och 1:a balkong.

Kort eller annat bevis som berättigar till rabatt bör företes, då du kommer till föreställningen.

Kulturbetalningsmedel

Du kan köpa biljetter med kulturbetalningsmedel i kundtjänsten på Operan och Baletten samt i servicetjänsten på Stockmanns varuhus. Kulturbetalningsmedel (t.ex. Smartum, SmartumPay-mobilappen, Edenred, Epassi) kan inte användas som betalning i Operans och Balettens webbutik.

Med kulturförmåner kan du bara köpa biljetter som du personligen använder och du ska bevisa din identitet när du löser ut biljetterna. Det går inte att köpa presentkort med kulturbetalningsmedel.

Du kan boka biljetter per telefon på nummer 09 4030 2211 (bokningsavgift 5 €/beställning) och lösa ut dem i kundtjänsten på Operan och Baletten eller i servicetjänsten på Stockmanns varuhus. Stockmann tar utskrivningsavgift 1,5 €/biljett. Om det ingår flera biljetter i din beställning, kan du betala en del av biljetterna med kreditkort per telefon, på ditt kundkonto eller i kundtjänsten och lämna biljetten som du löser ut med kulturförmån att betalas när du kommer till föreställningen. Samtalet spelas inte in. Det går att skriva ut biljetterna först när alla biljetter i beställningen är betalda.

Så här köper du biljetter med SmartumPay-mobilappen

Ring Operans och Balettens kundtjänst tfn 09 4030 2211 och reservera biljetter. Säg att du vill betala med SmartumPay. Du får ett beställningsnummer för din biljettbokning som du ska mata in i meddelandefältet när du betalar biljetten med SmartumPay. När vi får kvittering över betalningen, riktas den till din beställning och vi skickar dig biljetten via e-post. Betalningen ska täcka biljettens hela pris. Observera att med SmartumPay kan du bara betala dina egna biljetter, för förmånen är personlig. Bokningsavgift 5 €/beställning.

Så här köper du biljetter med Edenred-mobilappen

Ring Operans och Balettens kundtjänst tfn 09 4030 2211 och reservera biljetter. Säg att du vill betala med Edenred-mobilappen. Du får ett beställningsnummer för din biljettbokning som du ska mata in i meddelandefältet när du betalar biljetten med Edenred. När vi får kvittering över betalningen, riktas den till din beställning och vi skickar dig biljetten via e-post. Betalningen ska täcka biljettens hela pris. Observera att med Edenred-mobilappen kan du bara betala dina egna biljetter, för förmånen är personlig. Bokningsavgift 5 €/beställning.

Så här köper du biljetter med Epassis onlinetjänst

Ring Operans och Balettens kundtjänst tfn 09 4030 2211 och reservera biljetter. Säg att du vill betala med Epassis onlinetjänst. Du får ett beställningsnummer för din biljettbokning som du ska mata in i meddelandefältet när du betalar biljetten med Epassis onlinetjänst. Epassi-betalningen görs via länken ”Nätbetalning” när du loggar in på ditt Epassi-konto med webbläsaren (epassi.fi). När vi får kvittering över betalningen, riktas den till din beställning och vi skickar dig biljetten via e-post. Betalningen ska täcka biljettens hela pris. Observera att med Epassis onlinetjänst kan du bara betala dina egna biljetter, för förmånen är personlig. Bokningsavgift 5 €/beställning.

Presentkort

Presentkortet gäller i 24 månader från köpdatum.

Presentkortet kan användas i nätbutiken, Operans och balettens kundbetjäning och vid Stockmanns servicetjänst. Hela summan behöver inte användas på en gång. Med presentkortet kan du även köpa servering till en föreställning. Du kan också köpa presentkort med saldot. Köp ett presentkort i nätbutiken.

Kundkonto

I vår nätbutiken har du ett eget kundkonto. Ett kundkonto har skapats automatiskt åt dig, om du har köpt biljetter eller servering eller prenumererat på vårt nyhetsbrev. Då du loggar in på ditt kundkonto kan du administrera dina biljettbokningar, editera dina kontaktuppgifter och kolla upp dina gamla köp. Om du inte kan komma till en föreställning som du köpt inträde till, kan du byta ut biljetter med grundpris till någon annan föreställning på ditt kundkonto.  Då du bytar ett köp, sparas biljettpriset som saldo på ditt kundkonto. Bytesrätten inte gäller biljetter till gästföreställningar.

Användning av kundkontots saldo

Kundkontots saldo ska användas till föreställningar och serveringen under innevarande säsong (augusti–juni). Kundkontots saldo nollställs i slutet av spelåret. Det kan också användas till att köpa present- eller säsongskort men inte biljetter till gästföreställningar.

Betjänings- och bokningsavgifter

Opera- och balettbiljetter säljs på nätbutiken oopperabaletti.fi, vid Operans och Balettens biljettförsäljning och i Stockmanns varuhus. Biljettprisen är de samma i nätbutiken och vid Operans och Balettens biljettförsäljning.

Vänligen observera att våra biljettbokningsrutiner ändrar. Från och med augusti 2023 reserverar vi inte längre enstaka biljetter, utan biljetterna måste betalas genast.

För biljettbyten som görs i Operans och Balettens kundtjänst debiterar vi en betjäningsavgift på 5 €/biljett.

Vid betalning med kulturbetalningsmedel debiterar vi en bokningsavgift på 5 €/bokning.

För gruppbokningar på under 30 biljetter debiterar vi en bokningsavgift på 5 €/bokning och den betalas när biljetterna löses ut.

På Stockmanns servicetjänst debiteras en betjäningsavgift på 1,5 e/biljett och 1,5 e för säsongskort och presentkort.

Leverans- och betalningssätt

Nätbutiken

Biljetten/biljetterna levereras i PDF-format till dig via e-post. Tag en utskrift biljetterna som du beställt på nätet eller visa upp dem på din smartmobil, då du kommer till föreställningen. Biljetterna du köpt sparas även på ditt kundkonto och därifrån kan du vid behov sända dem på nytt till dig själv. Ladda ner Operans och Balettens mobilapp så kan du enkelt se och skicka biljetterna till de övriga i ditt sällskap.

Operans och Balettens biljettförsäljning

Du kan köpa biljetter per telefon eller personligen vid Operans och Balettens biljettförsäljning. Vi gör endast biljettbokningar för grupper. Biljettbeställningar för privatpersoner betalas vid beställning. Biljetter kan inte heller bokas på nätbutiken eller på Stockmanns servicetjänst.

Du kan boka dina biljetter per telefon och betala med kreditkort eller mot faktura. Det är bara att ringa till Operans och Balettens biljettförsäljning. Vi ber om dina kreditkortsuppgifter (Visa, Eurocard, MasterCard) och debiterar ditt kreditkort för biljetterna. Samtalet spelas inte in. Du får biljetterna per post eller e-post, du väljer själv.

Expeditionsavgifter:

Vänligen observera att för fakturering med nätfaktura måste du räkna med flera veckor tid för att betalningen ska hinna registreras och biljetterna levereras före föreställningen.

Betalningssätt

I vår nätbutik accepteras som betalmedel de vanligaste kreditkorten (Visa, Eurocard, MasterCard, nätbanken, ackumulerat saldo på kundkonto och giltigt nätpresentkort.

Vid Operans och Balettens biljettförsäljning accepteras som betalmedel kontanter, debitkort, Visa Electron samt de vanligaste kreditkorten (Visa, Eurocard, MasterCard). Därtill duger som betalmedel även kultursedlar (Smartum, Tyky-kuntoseteli, Tyky-Online och Virikeseteli), e-pass, Edenred-kort och mobilavgift och Smartum-saldokort och SmartumPay-mobilappen.

Betalningsförmedlare för nätbutik

Betalningsförmedlingstjänsten utförs och som leverantör står Paytrail Oyj(2122839-7) i samarbete med banker och kreditinstitut. Betalningar med Visa Electron eller MasterCard-kort syns Paytrail Oyj som mottagare i korträkningen och även förmedlar betalningen till köpmannen. Paytrail Oyj har verksamhetstillstånd för betalningsinstitut beviljat av Finansinspektionen. Vid klagomål ber vi er i första hand vara i kontakt med nätbutiken.

Paytrail Oyj
FO-nummer: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7 40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/information-om-betalning

Gruppbiljetter

Rabatter

Grupprabatter gäller begränsade platser beroende på verket från måndag till torsdag. Rabatten för grupper på 10-29 personer är 7%/biljett och för grupper på minst 30 personer 12%/biljett. Grupprabatten gäller platser på parketten och 1:a balkong.

Om du vill köpa gruppbiljetter, tag då kontakt med Operans och Balettens gruppförsäljning.

Rabatt för researrangörer

Ansvariga researrangörer (grupp på minst 10 personer) beviljas 10 % rabatt på biljetter till normalpris. Rabatten gäller platser på parkett och 1:a balkong.

Bokningsvillkor

Gruppbokningar är i kraft högst 2 månader från bokningsögonblicket. Gruppbiljetter måste emellertid lösas ut senast 30 dagar före föreställningen. Observera att gruppbiljetterna inte inkluderar rätt att byta ut biljetterna. Bokningsavgiften är 5e/bokning. Den debiteras för beställningar under 30 biljetter, då biljetterna löses ut. Du kan lösa ut biljetterna på nätbutiken, vid Operans och Balettens biljettförsäljning  samt på Stockmanns servicetjänst.

Om du vill lösa ut gruppbiljetterna mot faktura, tag kontakt med Operans och Balettens gruppförsäljning. Då du betalt fakturan sänds biljetterna till dig per post eller e-post, du väljer själv. Expeditionsavgiften är 10 e/beställning (betaltid 7 dygn).

Förhandsbokningar till föreställningar säsongen 2023–2024

Grupper kan göra förhandsbokningar till den kommande säsongens föreställningar. För förhandsbokningar tas en serviceavgift på 10 euro/bokning, som debiteras genast när bokningen bekräftas.

Förhandsbokning för spelåret 2023–2024 har slutat.

Lyckoplats

En lyckoplats kostar 45–55 euro och berättigar till bästa lediga platsbiljett på parketten eller balkongen (värd minst 66–89 euro).

Biljetten kan köpas på förhand i nätbutiken, men den egentliga platsbiljetten (inträdesbiljetten) får du först samma dag till din epost.

Lyckoplatserna delas ut i den ordning de köpts och väljs av Operan och Baletten bland de bästa lediga platserna. Platserna placeras i första hand på parketten. Vi kan tyvärr inte garantera att den som köper två Lyckoplatser får dem bredvid varandra. Ett begränsat antal Lyckoplatser finns till salu till vissa valda föreställningar. Högst 2 biljetter/köp. Försäljningen av Lyckoplatser slutar dagen före föreställningen eller då de reserverade Lyckoplatserna till föreställningen tagit slut. Lyckoplatser kan inte bytas ut eller återinlösas.

Kampanjbiljetter

Kampanjspecifika försäljningsvillkor finns på den aktuella kampanjens sida. Om det inte finns någon kampanjsida och biljettförmånen kan lösas ut med en förmånskod, observera att kampanjbiljetten inte har bytesrätt och det går inte att byta den till saldo på kundkontot.

Undantag för gästföreställningar

Följande undantag från de allmänna försäljnings- och leveransvillkoren gäller för gästföreställningar:

De allmänna försäljnings- och leveransvillkoren gäller till övriga delar också gästföreställningar, om inte annat specificeras i villkoren.

Fantomen på operan

Fantomen på Operan och Symphonic Suites -konserterna produceras i samarbete med The Really Useful Group. Försäljningsvillkoren och rabatterna för biljetter till Fantomen på Operan och Symphonic Suites-konserterna avviker från Nationaloperans och -balettens vanliga försäljningsvillkor. Kolla in specifika försäljningsvillkor.

Åldersrekommendationer och -gränser

Det finns alltid en åldersrekommendation till föreställningar. Åldersrekommendationer finns på verkens egna webbsidor. Vi tar inte in barn under 5 år till föreställningar på huvudscenen. Föreställningarnas långa speltid och deras starka ljud och ljus är ofta för mycket för bebisar och tultingar.

Stage24 visningsrättigheter

Rätt att se avgiftsbelagda direktsändningar och inspelade förställningar kan köpas endast i Operans och Balettens webbutik. Visningsrätten kan också betalas med kundkontots saldo och presentkort. Avgiftsbelagt innehåll på Stage24 är avsett endast för privatpersoners eget personliga och icke-kommersiella bruk. Visningsrätten är personlig och den kan inte delas.

Priset på direktsändningar innehåller också inspelningen av den ifrågavarande föreställningen. Rätt att se en direktsändning kan också köpas under pågående föreställning. Om du börjar se en föreställning mitt i direktsändningen, vänligen observera att det inte går att spola bakåt i sändningen. Rätt att se inspelade föreställningar kan också köpas separat efter direktsändningen. Visningsrättigheterna kan innehålla landspecifika begränsningar. Kontrollera på den avgiftsbelagda Stage24-föreställningens sida i vilka länder föreställningen kan ses innan du köper.

Oavsett när du har betalt för visningsrätten, kan du se inspelningen fram till den sista dagen som anges på sidan för inspelningen som publiceras efter direktsändningen. Visningsrättens giltighetstid är specifik för varje föreställning och fastställs enligt upphovsrätten. Du kan titta på föreställningen hur många gånger som helst så länge visningsrätten är i kraft.

När du köpt visningsrätt får du automatiskt en orderbekräftelse till den e-postadress som du gett för ditt kundkonto. Om du inte får orderbekräftelse, kolla skräppostmappen. Vid problem kontakta vår kundtjänst på adressen liput@opera.fi.

Du hittar dina köpta visningsrättigheter på Stage24 startsida under ”Mina köp” efter att du har loggat in på ditt kundkonto och på ditt konto startsida under ”Kommande Evenemang”. Du hittar också dina visningsrättigheter på fliken Stage24 i Opera&Ballet-mobilappen genom att välja den Stage24-föreställning du har köpt, men den bästa användarupplevelsen erbjuder vi för inloggade användare på operabaletti.fi-webbtjänsten i webbläsaren och Stage24 appen för smart-TV.

Köpt visningsrätt går inte att återta eller byta till saldo på kundkontot. Om föreställningens direktsändning och inspelning inställs, återbetalar vi pengarna som saldo på ditt kundkonto. Läs mer om förändringar i repertoaren och force majeure-situationer.

Vi garanterar inte att tjänsten Stage24 fungerar utan avbrott och felfritt och på alla enheter. Kontrollera i förväg innan du köper visningsrätt att din enhet uppfyller de tekniska minimikraven för Stage24. Kunder som använder tjänsten ansvarar själv för att enheterna och programvaran de använder är uppdaterade. Operan och Baletten ger ingen ersättning i pengar om det förekommer störningar i direktsändning. Om du behöver hjälp med att använda tjänsten, läs våra instruktioner.

Operashop

Produkterna i shoppen har inte bytesrätt. Returrätt gäller endast defekta produkter. Defekta produkter kan returneras inom 14 dagar mot kvitto.

Operarestaurangens försäljningsvillkor

Servering i anslutning till föreställningar säljs av Operans och Balettens nätbutik, kundbetjäning, telefontjänst och Opera&Ballet mobilapp. Alla köp betalas i samband med bokningen. Vi levererar ett kvitto på betalningen per e-post. Uppgift om bordsnumret ges senast några timmar före föreställningens början per e-post. Bordsnumret skickas också till mobilappen.  Vänligen ha med dig kvittot på bokningen (som print eller på telefonskärmen), då du kommer till föreställningen.

Grupper på över 20 personer betjänas av Operarestaurangens företags- och gruppförsäljning.

Food&Events Tapahtumaravintolat står för våra restaurangtjänster.

Sortiment

Urvalet av varor kan variera vid olika föreställningar och datum. Då du handlar på nätbutiken, meddela datum för din föreställning och storleken på gruppen för vilken beställningen görs. Serveringen dukas upp färdigt på bordet antingen före föreställningen eller under pausen enligt ditt val.

Detaljerade uppgifter om matprodukternas ingredienser fås på kundtjänsten och per telefon.

Bordets placering

I mån av möjlighet reserverar vi alltid ett bord möjligast nära utgången från din sittplats i salongen. Ifall föreställningen är fullsatt, kan bordet vara i Almisalens foajé (en trappa ner från huvudfoajén). Observera att för bokningar gjorda i nätbutiken kan vi inte garantera något visst bord. Vi kan även placera flera sällskap vid samma bord. Det kan också bli fråga om ett bord där serveringen avnjuts stående.

Vi informerar om bordets placering och bordsnumret per e-post senast några timmar före föreställningens början. Vi sänder meddelandet till den e-post som är förknippad med ditt kundkonto. Bordsnumret skickas också till mobilappen.

Bokning per telefon

Då du bokar per telefon via Operans och Balettens telefontjänst, betalar du med kreditkort. Vi ber om dina kreditkortuppgifter (Visa, Eurocard, MasterCard) och debiterar ditt kreditkort för beställning. Samtalet spelas inte in.

Då du bokar per telefon och får kvitto från oss per e-post, debiterar vi 5 €/bokning i expeditionskostnader. För bokning och betalning av tillgängliga platser vid bord per telefon debiteras inga expeditionsavgifter.

Byte av servering

Om du får förhinder att besöka en föreställning, kan du byta din servering till saldo via ditt kundkonto senast 24 timmar före föreställningen. Observera att bytning förutsätter att du är inskriven som användare i Operans och Balettens nätbutik. Värdet för din servering läggs till saldot på ditt kundkonto. Kundkontots saldo står till ditt förfogande för föreställningar och servering under det innevarande spelåret. Med saldot kan man också köpa present- eller säsongskort. Kundkontots saldo nollställs vid slutet av spelåret. Om du inte utnyttjat bytesmöjligheten senast 24 timmar före föreställningen, återinlöses betald servering inte.

Art&Dinner-middagspaket

Art&Dinner-middagspaket och olika vinpaket som planerats för middagspaketen kan köpas i Operans och Balettens webbutik, vid kundservicen och via telefontjänsten samt i Opera&Ballet-mobilappen. Försäljningen av middagspaketen och vinpaketen avslutas senast 48 timmar (2 dygn) före föreställningen. Middags- och vinpaketen inkluderar inte biljetter till kvällens föreställning.

Du kan byta Art&Dinner-middagspaket och vinpaket via e-post eller telefon senast 48 timmar (2 dygn) före föreställningen. Priset på din servering återbetalas. Eventuella service- eller leveransavgifter återbetalas inte. Det går inte att byta beställningar i webbutiken. Om du bytar din beställning senare, återbetalas 50 procent av beställningens pris. Om du bytar senare än 24 timmar före föreställningen, återbetalas priset på serveringen inte.