Skip to content

Myynti- ja toimitusehdot

MYYNTIEHDOT PÄIVITETTY 18.9.2024

Myyntiehdoista löydät tietoa muun muassa alennuksista, lippujen hinnoittelusta sekä lippujen vaihdosta. Oopperaravintolan myyntiehdot löydät tämän sivun lopusta. Pidätämme oikeuden muutoksiin.

Symphonic Suites -konsertit toteutetaan yhteistyössä The Really Useful Groupin ja niiden myyntiehdot ja alennukset poikkeavat Kansallisoopperan ja -baletin myyntiehdoista. Tutustu poikkeaviin myyntiehtoihin.

Huomaathan, että vastaamme vain omista myyntikanavistamme ostetuista lipuista. Asiakkaalla on velvollisuus tarkistaa, että ostoksen tiedot vastaavat tehtyä tilausta. Kaikilla ja kaikenikäisillä esitykseen tulijoilla tulee olla oma lippu. Päänäyttämön esityksiin emme ota alle 5-vuotiaita katsojia.

Lippujen vaihto

Perushintaiset liput sekä nuoriso-, opiskelija- ja eläkeläislippu sisältävät maksuttoman vaihdon verkkopalvelussamme. Lippujen vaihto-oikeus koskee ainoastaan Oopperan ja Baletin omia esityksiä (pois lukien Symphonic Suites -konsertit, joita koskevat poikkeavat myyntiehdot). Voit vaihtaa liput ja tarjoilut vielä 24 tuntia ennen esityksen alkua suoraan asiakastililläsi tai soittamalla asiakaspalveluumme. Asiakaspalvelussamme tehdyistä vaihdoista perimme palvelumaksua 5 €/lippu. Palvelumaksu peritään lipun vaihtamisen yhteydessä. Lippuvaihtoja ei voi tehdä sähköpostitse.

Lippujen vaihto-oikeus edellyttää, että sinulla on voimassa oleva asiakastili. Lippujen vaihtaminen ei ole toistaiseksi mahdollista mobiilisovelluksessa. Ryhmävarauksissa (10 lippua tai enemmän), kampanjahintaisissa lipuissa ja vierailuesityksissä vaihto-oikeutta ei ole.

Vaihto-oikeuden myötä voit vaihtaa esityksesi liput toiseen saman ohjelmistokauden esitykseen, mikäli katsomossa on tilaa. Kalliimpaan lippuun vaihdettaessa maksat välisumman. Jos korvaavaa esitystä ei heti löydy, voit vaihtaa lippujen arvon asiakastilisi saldoksi myöhempää käyttöä varten. Huomioithan, että kuluvan kauden asiakastilin saldot ovat voimassa aina kauden loppuun saakka. Lue lisää asiakastilin saldon käyttämisestä.

Näin vaihdat liput ja tarjoilut saldoksi verkkopalvelussamme:

Jos et ole hyödyntänyt esityksen vaihtomahdollisuutta ajoissa (viimeistään 24 tuntia ennen esitystä) tai lippuun ei sisälly vaihto-oikeutta, maksettuja lippuja ei lunasteta takaisin.

Ohjelmistomuutostapaukset ja force majeure -tilanteet

Ohjelmistonmuutostapauksissa tai jos näytäntö perutaan ylivoimaisen esteen sattuessa (force majeure) lipun hinta palautetaan pääsylippua vastaan asiakastilisi saldoksi. Palvelu- tai toimitusmaksuja ei palauteta. Mikäli et halua hyödyntää saldoa tuleviin esityksiin, palautamme ostostesi saldon verkkokaupassa käyttämällesi maksutavalle. Lähetä meille sähköpostia osoitteeseen liput@opera.fi, niin olemme sinuun yhteydessä. Jos olet ostanut liput ja/tai tarjoilut asiakaspalvelupisteestämme, voimme tehdä hyvityksen pankkitilillesi. Pyynnöt tulee tehdä kuukauden sisällä muutoksesta tai perumisesta. Ooppera ja Baletti ei korvaa peruutustilanteesta johtuvia välillisiä vahinkoja ja muita kuluja.

Joustava hinnoittelu

Noudatamme joustavaa hinnoittelua. Katsomon istumapaikat on hinnoiteltu niiden näkyvyyden mukaan eri hintaluokkiin A–H. Hinnoitteluun vaikuttaa näkyvyys ja kuuluvuus istumapaikalle, etäisyys näyttämöltä, mahdolliset turvakaiteet sekä teoksen ohjauksen vaikutukset näkyvyyteen. Niinpä kaikkein edullisimpien hintaryhmien paikoissa näkyvyys näyttämölle voi olla rajoitettua, ja samassa hintaluokassa voi olla paikkoja eri puolilla salia.

Hintaan vaikuttavat paikan sijainnin lisäksi esitysajankohta (viikonpäivä ja vuodenaika) ja esimerkiksi mahdollinen tähtivierailija. Istumapaikan hinta voi vaihtua kysynnän mukaan esitysperiodin aikana. Ensi-illoissa on käytössä korotettu hinnoittelu. Kätevimmin löydät hintatiedot ja katsomokartan vapaana olevine paikkoineen valitsemasi teoksen sivulta klikkaamalla haluamaasi esityspäivää.

Huomioithan, että edullisimman hintaryhmän liput kolmannella parvella eivät ole varattavissa. 

Alennukset

Alennukset ovat voimassa teos- ja esityskohtaisesti rajatuilla paikoilla permannolla sekä 1. ja 2. parvella, ellei toisin mainita. Huomioi, että kaikki kolmannen parven liput ovat aina perushintaisia. Alennukset myönnetään päänäyttämön esitysten perushinnoista, eivätkä ne koske ensi-iltoja tai vierailuesityksiä. Alennukset pyöristetään lähimpään euroon. Alminsalin ja lämpiöiden esitysten hinnat ja alennukset vaihtelevat teoskohtaisesti. Muutokset mahdollisia.

Alennukseen oikeuttava kortti tai muu todiste on esitettävä, kun saavut esitykseen.

Huomaathan, että Symphonic Suites -konserttien myyntiehdot ja alennukset poikkeavat Kansallisoopperan ja -baletin myyntiehdoista. Tutustu poikkeaviin myyntiehtoihin.

Ryhmäalennukset ovat voimassa maanantaista torstaihin. Alennus koskee permannon ja 1. parven paikkoja. Ryhmäalennus 10–29 henkilön ryhmille on 8 % / lippu. Alennus 30–49 henkilön ryhmille on 13 % / lippu. Jos lippuja lunastetaan vähintään 31 kpl on ryhmänvetäjän lippu 35 euroa. 50 henkilön ja sitä suurempien ryhmien alennus on 15 % / lippu. Jos lippuja lunastetaan vähintään 51 kpl on ryhmänvetäjän lippu ilmainen.

Lue lisää ryhmälipuista.

Nuorisoalennus 40–50 % lipun hinnasta 20-vuotiaille ja sitä nuoremmille. Ks. myös liput saman päivän esitykseen.

Opiskelijat, ase- ja siviilipalvelusta suorittavat Alennus 40 % lipun hinnasta. Ks. myös liput saman päivän esitykseen.

Eläkeläisalennus 10 € / lippu rajatuilla paikoilla permannolla ja 1. parvella. Alennus koskee kaikkia, joilla on eläkeläiskortti, sekä kaikkia 65 vuotta täyttäneitä. Ks. myös liput saman päivän esitykseen.

Saman päivän liput 20-vuotiaille ja sitä nuoremmille, opiskelijoille, ase- tai siviilipalvelusta suorittaville, työttömille, eläkeläisille ja kaikille 65-vuotiaille tai sitä vanhemmille maksavat 30 € / lippu. Alennus on voimassa myyntitilanteen mukaan permannolla aikaisintaan 12 tuntia ennen esitystä. Etu on henkilökohtainen ja alennukseen oikeuttava todistus pitää olla mukana esitykseen tullessa.

Onnenpaikka on edullinen lippu sinulle, joka et ole ronkeli sen suhteen, missä päin katsomoa istut. Voit ostaa Onnenpaikan verkkokaupasta, mutta saat tietää paikkasi vasta esityspäivänä. Onnenpaikat jaetaan ostojärjestyksessä, joten nopeus on valttia. Lue lisää Onnenpaikoista.

Matkanjärjestäjäalennus 10 % perushintaisista lipuista myönnetään vastuullisille matkanjärjestäjille (väh. 10 hengen ryhmille). Alennus koskee permannon ja 1. parven paikkoja.

Ammattilaisalennus Teatterikortilla, Suomen Säveltäjät -järjestön jäsenkortilla, Journalistiliiton Pressikortilla sekä Sarvin Press-kortilla on 50 % perushintaisista lipuista. Alennus koskee permannon paikkoja ja alennuksella voi ostaa kaksi lippua. Alennus on voimassa viikkoa ennen esitystä. Alennusliput ovat myynnissä ainoastaan asiakaspalvelussamme. Alennukseen oikeuttava todistus pitää olla mukana esitykseen tullessa.

Kulttuurimaksutavat

Voit ostaa kulttuurimaksutavoilla lippuja Oopperan ja Baletin asiakaspalvelupisteestä sekä Stockmannien palvelupisteistä. Huomaathan, että paperiset kulttuurisetelit eivät käy maksutapana Oopperan ja Baletin asiakaspalvelupisteessä. Stockmannin palvelupisteissä liput voi lunastaa kulttuuriseteleillä.

Oopperan ja Baletin verkkokaupassa lippuja ei voi lunastaa kulttuurimaksutavoilla (esim. SmartumPay, SmartumPay etämaksu, Edenred, Epassi).

Kulttuuriedut ovat henkilökohtaisia, joten voit ostaa kulttuurieduilla ainoastaan henkilökohtaiseen käyttöösi tulevia lippuja. Henkilöllisyys tulee todistaa lippuja lunastaessa. Kulttuurimaksutavoilla ei voi ostaa lahjakorttia.

Kulttuurimaksutavalla maksettaessa liput voi varata puhelimitse lipunmyyntimme numerosta 09 4030 2211 (varausmaksu 5 €/tilaus) ja noutaa Oopperan ja Baletin asiakaspalvelupisteestä tai Stockmannien palvelupisteistä. Stockmann perii tulostuskulua 1,50 € /lippu.

Näin ostat liput SmartumPayn etämaksulla

Soita Oopperan ja Baletin asiakaspalveluun puh. 09 4030 2211 ja tee lipputilaus. Kerro, että haluat käyttää maksuun SmartumPayn etämaksua. Saat lipputilauksellesi tilausnumeron, joka sinun tulee syöttää viestikenttään, kun maksat lipun SmartumPaylla etämaksuna. Kun saamme maksusta kuitin, kohdistamme maksun tilaukselle ja toimitamme lipun sähköpostiin. Etämaksun tulee kattaa koko lipun hinta. Huomioithan, että SmartumPay-etämaksulla voit maksaa ainoastaan oman esityslippusi, sillä etu on henkilökohtainen. Varausmaksu 5 €/tilaus.

Näin ostat liput Edenredin etämobiilimaksulla

Soita Oopperan ja Baletin asiakaspalveluun puh. 09 4030 2211 ja tee lipputilaus. Kerro, että haluat käyttää maksuun Edenredin mobiilimaksua etänä. Saat lipputilauksellesi tilausnumeron, joka sinun tulee syöttää viestikenttään, kun maksat lipun Edenredin etämobiilimaksulla. Kun saamme maksusta kuitin, kohdistamme maksun tilaukselle ja toimitamme lipun sähköpostiin. Etämaksun tulee kattaa koko lipun hinta. Huomioithan, että Edenredin etämobiilimaksulla voit maksaa ainoastaan oman esityslippusi, sillä etu on henkilökohtainen. Varausmaksu 5 €/tilaus.

Näin ostat liput Epassin etämaksulla epassi.fi-sivustolla

Soita Oopperan ja Baletin asiakaspalveluun puh. 09 4030 2211 ja tee lipputilaus. Kerro, että haluat käyttää maksuun Epassin etämaksua. Saat lipputilauksellesi tilausnumeron, joka sinun tulee syöttää palvelunkuvaukseen, kun maksat lipun Epassilla etämaksuna. Epassin etämaksut maksetaan ”Verkkomaksut”-linkin kautta, kun kirjaudut selaimella Epassi-tilillesi epassi.fi-sivulla. Kun saamme maksusta kuitin, kohdistamme maksun tilaukselle ja toimitamme lipun sähköpostiin. Etämaksun tulee kattaa koko lipun hinta. Huomioithan, että Epassin etämaksulla voit maksaa ainoastaan oman esityslippusi, sillä etu on henkilökohtainen. Varausmaksu 5 €/tilaus.

Näin ostat liput Smartum Lahjakortilla tai OmaLahjakortilla

Voit käyttää Smartum Lahjakorttia maksuvälineenä ostaessasi lippuja Oopperan ja Baletin asiakaspalvelupisteellä. Lahjakortilla ei voi maksaa Oopperaravintolan tarjoiluja tai Oopperashopin tuotteita. Huomaa, että Smartumilla on kaksi lahjakorttityyppiä. Smartum Lahjakortilla voit ostaa useita lippuja, sillä sitä ei ole sidottu työsuhde-etuihin eikä korttia ole rajoitettu henkilökohtaiseen käyttöön. Smartum OmaLahjakortilla voit ostaa vain henkilökohtaiseen käyttöösi tulevan lipun.

Lahjakortti

Lahjakortti on voimassa 24 kuukautta ostopäivästä.

Lahjakortin voi käyttää verkkokaupassa, Oopperan ja Baletin asiakaspalvelussa sekä Stockmannin asiakaspalvelupisteillä. Lahjakortin summaa ei tarvitse käyttää kerralla kokonaan. Voit ostaa lahjakortilla myös tarjoilut esityksen yhteyteen. Helpoiten ostat lahjakortin verkkokaupastamme. Lahjakortin voi ostaa myös asiakastilin saldolla.

Asiakastili

Oopperan ja Baletin verkkokaupassa sinulla on oma asiakastili. Asiakastili on luotu sinulle, kun olet ostanut lippuja tai tarjoiluja tai tilannut uutiskirjeemme. Kirjautumalla asiakastilillesi voit hallinnoida lipputilauksiasi, muokata yhteystietojasi ja tarkastella ostohistoriaasi. Jos et pääsekään ostamaasi esitykseen, voit vaihtaa asiakastililläsi perushintaiset liput johonkin toiseen esitykseen. Vaihto-oikeus ei koske vierailuesityksiä tai kampanjahintaisia lippuja. Kun vaihdat ostoksen, lippujen arvo tallentuu asiakastilisi saldoksi. Lue lisää lippujen vaihtamisesta.

Asiakastilin saldon käyttö

Kuluvan kauden asiakastilin saldo on voimassa aina kauden loppuun saakka. Saldo on käytössäsi kuluvan ohjelmistokauden (elokuu – kesäkuu) esityksiin ja tarjoiluihin. Voit ostaa saldolla myös kausikortin ja lahjakortin. Saldolla et voi ostaa lippuja Oopperatalossa vieraileviin esityksiin.

Lähetämme käyttämättä jääneestä asiakastilin saldosta lahjakorttikoodin sähköpostiin kauden päätyttyä. Lahjakortti on voimassa 24 kuukautta.

Palvelu- ja varausmaksut

Ooppera- ja balettilippuja on myynnissä oopperabaletti.fi verkkokaupassa, Oopperan ja Baletin asiakaspalvelussa ja Stockmann-tavarataloissa. Liput ovat samanhintaisia verkkokaupassa sekä Oopperan ja Baletin asiakaspalvelussa.

Huomioithan, että teemme lippuvarauksia ainoastaan ryhmille.

Oopperan ja Baletin asiakaspalvelussa tehdyistä lippuvaihdoista perimme palvelumaksua 5 €/lippu.

Kulttuurimaksutapojen etämaksulla maksettaessa veloitamme varausmaksua 5 €/tilaus.

Ryhmävarauksista perimme varausmaksua 5 €/varaus ja se veloitetaan alle 30 lipun tilauksista lippuja lunastettaessa. Ryhmien ennakkovarauksesta perimme varausmaksua 10 €/varaus.

Stockmannin myyntipisteissä peritään palvelumaksua 1,50 €/lippu, lahjakortista ja kausikortista peritään 1,50 €/lahjakortti tai kausikortti.

Toimitustavat ja -maksut

Verkkokauppa

Verkkokaupasta ostetut liput toimitetaan PDF-muodossa sähköpostitse asiakastililläsi käyttämääsi sähköpostiosoitteeseen maksutta. Tulosta verkosta tilatut liput tai esitä ne älypuhelimen näytöltä esitykseen tullessasi. Ostamasi liput tallentuvat myös asiakastilillesi, mistä voit tarvittaessa lähettää ne itsellesi uudelleen. Löydät lippusi myös Opera&Ballet-mobiilisovelluksesta Esitykseni-välilehdeltä. Mobiilisovelluksessa voit myös helposti välittää liput kaikille seurueesi jäsenille.

Asiakaspalvelu

Voit ostaa lippuja puhelimitse tai asioimalla Oopperan ja Baletin tai Stockmannien palvelupisteissä. Lippuvarauksia teemme ainoastaan ryhmille. Yksityishenkilöiden lipputilaukset maksetaan tilausta tehdessä. Lippuja ei voi myöskään varata verkkokaupassa eikä Stockmannin palvelupisteissä.

Voit tilata lippusi puhelimitse ja maksaa luottokortilla tai laskulla. Tämä onnistuu soittamalla Oopperan ja Baletin puhelinpalveluun. Puheluja ei tallenneta. Kysymme luottokorttitietosi (Visa, Eurocard, MasterCard), ja veloitamme liput luottokortiltasi. Liput saat postissa tai sähköpostitse, toiveesi mukaan.

Toimituskulut:

Huomioithan, että lippujen laskutukseen verkkolaskutunnuksilla tulee varata aikaa useampia viikkoja, jotta maksu ehtii kirjautua ja liput ehditään toimittaa ennen esitystä.

Maksutavat

Verkkokaupassamme maksuvälineeksi käyvät tavallisimmat luottokortit (Visa, Eurocard, MasterCard), verkkopankki, asiakastilille kertynyt saldo ja voimassa oleva verkkolahjakortti.

Oopperan ja Baletin palvelupisteessä maksuvälineiksi käyvät käteinen, debit-kortit, Visa Electron sekä yleisimmät luottokortit (Visa, Eurocard, MasterCard). Lisäksi maksuvälineenä käyvät seuraavat kulttuurimaksutavat: epassi, Edenred-kortti ja -mobiilimaksu sekä SmartumPay ja SmartumPay etämaksu.

Verkkokaupan maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
https://www.paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta

Ryhmäliput

Alennukset

Ryhmäalennukset ovat voimassa teoskohtaisesti maanantaista torstaihin. Alennus koskee permannon ja 1. parven paikkoja.

Ryhmäalennus 10–29 henkilön ryhmille on 8 % / lippu. Alennus 30–49 henkilön ryhmille on 13 % / lippu. Jos lippuja lunastetaan vähintään 31 kpl on ryhmänvetäjän lippu 35 euroa. 50 henkilön ja sitä suurempien ryhmien alennus on 15 % / lippu. Jos lippuja lunastetaan vähintään 51 kpl on ryhmänvetäjän lippu ilmainen.

Ostat ryhmäliput olemassa yhteydessä Oopperan ja Baletin ryhmämyyntiin.

Matkanjärjestäjäalennus

Vastuullisille matkanjärjestäjille (väh. 10 hengen ryhmille) myönnetään 10 % matkanjärjestäjäalennus perushintaisista lipuista. Alennus koskee permannon ja 1. parven paikkoja.

Varausehdot

Ryhmävaraukset ovat voimassa max. 2 kuukautta varaushetkestä. Ryhmäliput tulee kuitenkin lunastaa viimeistään 30 päivää ennen esitystä. Huomioithan, että ryhmälipuilla ei ole vaihto-oikeutta. Varausmaksu on 5 €/varaus ja se veloitetaan alle 30 lipun tilauksista lippuja lunastettaessa. Voit lunastaa liput verkkokaupassa, Oopperan ja Baletin asiakaspalvelussa sekä Stockmannin palvelupisteissä.

Jos haluat lunastaa ryhmäliput laskulla, ota yhteyttä Oopperan ja Baletin ryhmämyyntiin. Laskun maksettuasi liput lähetetään sinulle postitse tai sähköpostitse, toiveesi mukaan. Toimitusmaksu on 10 €/tilaus (maksuaika 7 vrk).

Ennakkovaraukset kauden 2024–2025 esityksiin

Ryhmät voivat halutessaan tehdä ennakkovarauksia tulevan kauden esityksiin. Ennakkovarauksista peritään 10 euron palvelumaksu/ tilaus, joka veloitetaan heti kun varaus vahvistetaan.

Ennakkovarauslomakkeen löydät Liput yrityksille ja ryhmille -sivulta.

Onnenpaikka

Onnenpaikan hinta on 49–59 euroa, ja Onnenpaikka oikeuttaa parhaaseen vapaana olevaan paikkaan permannolla tai parvella (arvo vähintään 77–92 euroa).

Onnenpaikat ostetaan verkkokaupasta, mutta varsinaisen paikkalipun (pääsylippu) saat sähköpostiisi vasta esityspäivänä.

Onnenpaikat jaetaan ostojärjestyksessä Oopperan ja Baletin valitsemista parhaista vapaista paikoista. Emme voi taata, että kahden Onnenpaikan ostaja saisi vierekkäiset paikat. Onnenpaikkoja on myynnissä rajallinen määrä valittuihin esityksiin. Korkeintaan 2 lippua/ostos. Onnenpaikkojen myynti päättyy viimeistään esitystä edeltävänä päivänä tai kun esitykseen varatut Onnenpaikat ovat täynnä. Onnenpaikkoja ei vaihdeta eikä lunasteta takaisin.

Kampanjaliput

Kampanjakohtaiset myyntiehdot ovat luettavissa kyseisen kampanjan omalla sivulla. Mikäli kampanjasivua ei ole ja lippuetu on lunastettavissa etukoodilla, otathan huomioon, että kampanjalipuilla ei ole vaihto-oikeutta eikä kampanjalippuja voi vapauttaa asiakastilin saldoksi.

Vierailuesityksiä koskevat poikkeukset

Vierailuesityksiä koskevat seuraavat poikkeukset yleisiin myynti- ja toimitusehtoihin:

Yleiset myynti- ja toimitusehdot pätevät muilta osin myös vierailuesityksiin, mikäli ehdoissa ei ole erikseen muuta määrätty.

symphonic suites

Symphonic Suites -konsertit toteutetaan yhteistyössä The Really Useful Groupin ja niiden myyntiehdot ja alennukset poikkeavat Kansallisoopperan ja -baletin myyntiehdoista. Tutustu Symphonic Suites -konserttien myyntiehtoihin.

Ikärajat ja -suositukset

Esityksillämme on aina ikäsuositus, jonka kerromme verkkopalvelussamme kunkin teoksen omalla sivulla. Päänäyttämön esityksiin emme ota alle 5-vuotiaita. Näytösten pitkä kesto ja esitysten voimakkaat äänet ja valot ovat usein vauvoille ja taaperoille liikaa.

Stage24-palvelun katseluoikeudet

Maksullisten suorien lähetysten ja esitystallenteiden katseluoikeudet ovat ostettavissa vain Oopperan ja Baletin verkkokaupassa. Katseluoikeuden voi lunastaa myös asiakastilin saldolla ja lahjakortilla. Stage24-palvelun maksulliset sisällöt ovat ainoastaan yksityishenkilöille omaan henkilökohtaiseen ja ei-kaupalliseen käyttöön. Katseluoikeus on henkilökohtainen, eikä sitä voi jakaa.

Suorien lähetysten katseluoikeuksien hintaan sisältyy kyseisen esityksen tallenne. Suoran lähetyksen katseluoikeus on ostettavissa myös esityksen aikana. Jos aloitat katselun kesken suoran lähetyksen, huomioithan, että et pysty kelaamaan lähetystä taaksepäin. Esitystallenteen katseluoikeus on ostettavissa myös erikseen suoran lähetyksen jälkeen. Katseluoikeudet saattavat sisältää maakohtaisia rajoituksia. Tarkistathan maksullisen Stage24-esityksen sivulta, missä maissa esitys on katsottavissa ennen ostoa.

Katseluoikeus on voimassa suoran lähetyksen jälkeen julkaistavan esitystallenteen sivulla ilmoitettuun viimeiseen katselupäivään saakka riippumatta siitä, milloin katseluoikeus on ostettu. Katseluoikeuksien voimassaoloajat ovat esityskohtaisia ja ne määräytyvät tekijänoikeuksien mukaan. Katseluoikeuden voimassaolon ajan voit katsoa esityksen niin monta kertaa kuin haluat.

Ostettuasi katseluoikeuden saat tilausvahvistuksen automaattisesti asiakastililläsi ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Mikäli et ole saanut tilausvahvistusta, tarkistathan roskapostikansiosi. Ongelmatilanteissa ole yhteydessä asiakaspalveluumme lähettämällä sähköpostia osoitteeseen liput@opera.fi.

Löydät ostamasi katseluoikeudet Stage24-palvelun etusivulta kohdasta Ostetut kirjauduttuasi asiakastilillesi sekä asiakastilin etusivulta kohdasta Tulevat tapahtumatLöydät katseluoikeudet myös Stage24-välilehdeltä Opera&Ballet-mobiilisovelluksesta valitsemalla lunastamasi Stage24-esityksen, mutta parhaan käyttökokemuksen tarjoamme selaimessa oopperabaletti.fi-verkkopalvelussa ja Stage24 äly-tv-sovelluksessa kirjautuneille käyttäjille. Lue lisää äly-tv-sovelluksesta Stage24-palvelun käyttöohjeista kohdasta Näin nautit Stage24-palvelusta tv-ruudulla.

Ostettua katseluoikeutta ei voi peruuttaa tai vaihtaa asiakastilin saldoksi. Jos esityksen suoratoisto ja tallennus eivät toteudu, palautamme rahat asiakastilisi saldoksi. Lue lisää ohjelmistomuutostapauksista ja force majeure -tilanteista.

Emme takaa, että Stage24-palvelu toimii käyttökatkoitta ja virheettömästi ja kaikilla laitteilla. Tarkistathan Stage24-palvelun käyttöohjeista ennen katseluoikeuden ostamista, että käyttämäsi laite täyttää Stage24-palvelun tekniset vähimmäisvaatimukset. Palvelua käyttävä asiakas vastaa itse käyttämiensä laitteiden ja ohjelmistojen ajantasaisuudesta ja päivityksistä. Ooppera ja Baletti ei tee rahallista hyvitystä, mikäli suorassa lähetyksessä ilmenee häiriötä. Mikäli tarvitset apua palvelun käytössä, tutustu ohjeisiimme.

Oopperashop

Oopperashopin tuotteilla ei ole vaihto-oikeutta. Palautusoikeus koskee ainoastaan viallisia tuotteita. Viallisilla tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus kuittia vastaan.

Oopperaravintolan myyntiehdot

Tarjoilut esitysten yhteyteen myydään Oopperan ja Baletin verkkokaupassa, asiakaspalvelussa sekä Opera&Ballet-mobiilisovelluksessa. Kaikki ostokset maksetaan tilauksen yhteydessä. Toimitamme tositteen ostosta sähköpostitse.

Pöytänumero ilmoitetaan viimeistään muutamaa tuntia ennen esityksen alkua sähköpostitse. Voit tarkistaa pöytänumerosi myös mobiilisovelluksessa. Saapuessasi esitykseen otathan mukaasi tositteen tilauksesta (voit esittää sen printtinä tai puhelimesi näytöltä).

Yli 20 hengen ryhmiä palvelee Oopperaravintolan yritys- ja ryhmämyynti.

Ravintolapalveluistamme vastaa Food&Events Tapahtumaravintolat.

Valikoima

Valikoima saattaa vaihdella esityksen ja päivämäärän mukaan. Täällä voit tutustua valikoimaan etukäteen. 

Yksityiskohtaiset ainesisältötiedot ruokatuotteista ovat saatavissa asiakaspalvelun kautta.

Pöytäpaikka

Varaamme pöydän mahdollisimman lähelle katsomossa olevan istumispaikan poistumisreittiä aina kun mahdollista. Esityksen ollessa hyvin täynnä, pöytävaraus voi olla myös Alminsalin lämpiössä (sijaitsee yhtä kerrosta alempana kuin päälämpiö). Huomioithan, että verkkokaupassa tehdyille tilauksille emme voi taata tiettyä pöytää. Saatamme kattaa useamman seurueen samaan pöytään. Pöytä voi olla myös pystypöytä, jonka ääressä tarjoiluista nautitaan seisten.

Ilmoitamme pöytäsi sijainnin ja pöytänumeron viimeistään muutamaa tuntia ennen esityksen alkua sähköpostitse. Saat viestin asiakastilillä käyttämääsi sähköpostiosoitteeseen. Voit tarkistaa pöytäpaikkasi myös mobiilisovelluksessa.

Tilaukset puhelimitse

Kun tilaat tarjoilut Oopperan ja Baletin puhelinpalvelusta, maksat tilauksesi luottokortilla. Kysymme luottokorttitietosi (Visa, Eurocard, MasterCard), ja veloitamme tilauksen luottokortiltasi puhelun aikana. Puheluja ei tallenneta.

Kun teet tilauksen puhelimitse toimitamme tositteen sähköpostitse ja veloitamme toimituskulua 5 €/tilaus. Esteettömien pöytäpaikkojen tilaamisesta ja maksamisesta puhelimitse ei veloiteta toimituskulua.

Tarjoilujen vaihtaminen saldoksi

Jos et pääse esitykseen, voit vaihtaa ostamasi tarjoilut saldoksi asiakastilisi kautta viimeistään 24 tuntia ennen esitystä. Huomioithan, että vaihtomahdollisuus edellyttää, että olet kirjautunut käyttäjä Oopperan & Baletin verkkokaupassa. Tarjoilujen arvo siirretään asiakastilisi saldoksi. Asiakastilin saldo on käytössäsi kuluvan kauden esityksiin ja tarjoiluihin. Saldolla voit ostaa myös lahja- ja kausikortin. Asiakastilin saldo nollautuu esityskauden päättyessä. Jos et ole hyödyntänyt vaihtomahdollisuutta viimeistään 24 tuntia ennen esitystä, maksettuja tarjoiluja ei lunasteta takaisin.

Art&Dinner-illallispaketit

Art&Dinner-illallispaketteja sekä illallispakettien yhteyteen suunniteltuja erillisiä viinipaketteja voi ostaa Oopperan ja Baletin verkkokaupassa, asiakaspalvelupisteessä ja puhelinpalvelussa sekä Opera&Ballet-mobiilisovelluksessa. Illallispakettien ja viinipakettien myynti päättyy viimeistään 48 tuntia (2 vuorokautta) ennen esitystä. Illallispaketit ja viinipaketit eivät sisällä lippuja esitykseen.

Voit vaihtaa ostamasi Art&Dinner-illallispaketin ja viinipaketin saldoksi verkkokaupassa, puhelimitse tai sähköpostilla viimeistään 48 tuntia (2 vuorokautta) ennen esitystä. Tällöin paketin hinta hyvitetään sinulle kokonaisuudessaan asiakastilisi saldoksi. Saldo on käytössäsi kuluvan kauden esityksiin ja tarjoiluihin. Mahdollisia palvelu- tai toimitusmaksuja ei palauteta. Mikäli vaihdat tilauksesi saldoksi myöhemmin, sinulle hyvitetään 50 % tilaamiesi tarjoilujen hinnasta. Jos et ole hyödyntänyt vaihtomahdollisuutta viimeistään 24 tuntia ennen esitystä, maksettuja tarjoiluja ei lunasteta takaisin.