Siirry sisältöön

Avaamme uuden verkkokaupan 11.4.2018. Sen myötä myynti- ja toimitusehtomme uudistuvat. Oopperan ja Baletin uudet myyntiehdot koskevat kautta 2018–2019.  Jatkossa voit ostaa myös Oopperaravintolan tuotteita oopperabaletti.fi-verkkokaupasta. Löydät Oopperaravintolan uudistuvat myyntiehdot tältä sivulta.

Oopperan kummituksen esityksissä noudatetaan omia erillisiä myyntiehtoja. Oopperan kummituksen lipuissa ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta. 

Kevään 2018 esityksiä koskevat vanhat myyntiehdot, jotka löytyvät tämän sivun lopusta.

Joustava hinnoittelu

Noudatamme joustavaa hinnoittelua. Lipun hintaan vaikuttavat paikan sijainnin lisäksi esitys (kuten teos ja mahdolliset tähtivierailijat), sen ajankohta (kuten viikonpäivä) ja lippujen kysyntä. Paikan hinta voi vaihtua esitysperiodin aikana. Ensi-illoissa on käytössä korotettu hinnoittelu. Kätevimmin löydät hintatiedot ja katsomokartan vapaana olevine paikkoineen valitsemasi teoksen sivulta klikkaamalla haluamaasi esityspäivää.

Huomioithan, että edullisimman hintaryhmän liput kolmannella parvella eivät ole varattavissa. 

Alennukset

Alennukset ovat voimassa teos- ja esityskohtaisesti rajatuilla paikoilla permannolla sekä 1. ja 2. parvella, ellei toisin mainita. Alennukset myönnetään päänäyttämön esitysten normaalihinnoista, eivätkä ne koske ensi-iltoja tai vierailunäytäntöjä. Alminsalin ja lämpiöiden esitysten hinnat ja alennukset vaihtelevat teoskohtaisesti. Huomioithan, että Oopperan kummituksen lipuissa on poikkeavat alennukset ja myyntiehdotMuutokset mahdollisia.

Ryhmäalennukset ovat voimassa maanantaista torstaihin. Alennus 10–29 henkilön ryhmille 5%/lippu ja vähintään 30 henkilön ryhmille 10%/lippu. Verkkokaupasta voit toistaiseksi hankkia maksimissaan 20 lippua yhteen esitykseen. Ks. myös Ryhmäliput.

Nuorisoalennus 40–50% lipun hinnasta alle 20-vuotiaille. Ks. myös liput saman päivän esitykseen.

Opiskelijat, varusmiehet ja siviilipalvelusmiehet Alennus 40% lipun hinnasta. Etu voimassa maanantaista torstaihin ja rajallisesti viikonlopun esityksissä. Ks. myös liput saman päivän esitykseen.

Eläkeläisalennus 10 e/lippu rajatuilla paikoilla permannolla ja 1. parvella. Ks. myös liput saman päivän esitykseen.

Liput saman päivän esitykseen alle 20-vuotiaille, opiskelijoille, varusmiehille, siviilipalvelusmiehille, työttömille ja eläkeläisille liput maksavat 20–30 e/lippu. Alennus on voimassa myyntitilanteen mukaan rajatuilla paikoilla permannolla ja 2. parvella (ei varauksia, ei koske peruutuspaikkoja). Edun saa vain henkilökohtaisesti. Alennukseen oikeuttava todistus tulee olla mukana lippua ostaessa ja esitykseen tultaessa. Huomioithan, että kevään 2018 Tanssin tähden -gaalan saman päivän esityksen liput maksavat 30 €. 

Matkanjärjestäjäalennus 10% normaalihintaisista lipuista myönnetään vastuullisille matkanjärjestäjille (väh. 10 hengen ryhmille).

Alennukseen oikeuttava kortti tai muu todiste on esitettävä pyydettäessä, kun saavut esitykseen.

Lippujen vaihto

Perushintaiset liput sekä nuoriso-, opiskelija- ja eläkeläislippu sisältävät maksuttoman vaihdon verkkopalvelussamme. Lippujen vaihto-oikeus edellyttää, että sinulla on voimassa oleva asiakastili. Ryhmävarauksissa (10 lippua tai enemmän), kampanjahintaisissa ja Oopperan kummituksen lipuissa vaihto-oikeutta ei ole.

Vaihto-oikeuden myötä voit vaihtaa esityksesi liput toiseen saman ohjelmistokauden esitykseen, mikäli katsomossa on tilaa. Kalliimpaan lippuun vaihdettaessa maksat välisumman. Jos vaihdettavaa esitystä ei löydy heti, voit perua ostoksen, jolloin lippujen arvo tallentuu asiakastilisi saldoksi. Huomioithan, että tilin saldo tulee käyttää toiseen kuluvan ohjelmistokauden esitykseen. Sillä ei voi ostaa lahja- eikä kausikorttia.

Oopperan lipunmyynnin palvelupisteessä ja puhelimitse tehdyistä vaihdoista perimme palvelumaksun 5e/lippu. Palvelumaksu peritään lipun vaihtamisen yhteydessä. Lippu on vaihdettava viimeistään kahta arkipäivää ennen esitystä.

Maksettuja lippuja ei lunasteta takaisin.

Jos et ole hyödyntänyt esityksen vaihtomahdollisuutta ajoissa (viim. 2 arkipäivää ennen esitystä) tai lippuun ei sisälly vaihto-oikeutta , maksettuja lippuja ei lunasteta takaisin. Ohjelmistonmuutostapauksissa tai jos näytäntö perutaan ylivoimaisen esteen sattuessa (force majeure) lipun hinta palautetaan pääsylippua vastaan kuukauden sisällä muutoksesta tai perumisesta. Muista kuluista Ooppera ja Baletti ei vastaa.

Asiakastili

Uudessa verkkokaupassa sinulla on oma asiakastili. Kirjautumalla asiakastilillesi voit hallinnoida lipputilauksiasi, muokata yhteystietojasi ja  tarkastella ostohistoriaasi. Jos et pääsekään ostaamaasi esitykseen, voit vaihtaa perushintaiset liput johonkin toiseen esitykseen. Kun perut ostoksen, lippujen arvo tallentuu asiakastilisi saldoksi. Asiakastilin saldo on käytössäsi kuluvan kauden esityksiin. Sillä ei voi ostaa lahja- eikä kausikorttia. Asiakastilin saldo nollautuu esityskauden päättyessä, viimeistään 31.5.2019.

Palvelumaksut

Ooppera- ja balettilippuja on myynnissä oopperabaletti.fi verkkokaupassa, Oopperan ja Baletin lipunmyynnissä ja Stockmann-tavarataloissa. Liput ovat samanhintaisia verkkokaupassa sekä Oopperan ja Baletin lipunmyynnissä. Stockmannin myyntipisteissä peritään palvelumaksua 1,5e/lippu ja kausikortista 1,5e/kausikortti.

Toimitustavat ja -maksut

Verkkokauppa

Valitse toimitustavaksi printtilippu. Se on maksuton vaihtoehto. Tulosta itse verkosta tilatut liput tai esitä ne älypuhelimen näytöltä esitykseen tullessasi. Lippu/liput toimitetaan PDF-muodossa sinulle sähköpostitse ja voit välittää ne kaikille seurueesi jäsenille. Ostamasi liput tallentuvat myös asiakastilillesi, mistä voit tarvittaessa lähettää ne itsellesi uudelleen.

Varaukset ja tilaukset puhelimitse

Voit varata lippuja puhelimitse tai asioimalla Oopperan ja Baletin palvelupisteessä. Lippuja ei voi varata verkkokaupassa eikä Stockmannin palvelupisteissä. Varausmaksuna veloitamme 5e/tilaus. Yksittäisten lippujen varausaika on 1–2 viikkoa varaushetkestä alkaen. Liput tulee kuitenkin lunastaa viimeistään 2 päivää ennen esitystä. Voit lunastaa varaamasi liput myös verkkokaupassamme, jos sinulla on voimassa oleva asiakastili.

Huomioithan, että G-hintaluokan liput kolmannella parvella on erikoishinnoiteltu eikä niitä voi varata. Voit ostaa ne suoraan palvelupisteistä ja verkkokaupastamme.

Voit tilata lippusi puhelimitse ja maksaa luottokortilla tai laskulla. Tämä onnistuu soittamalla Oopperan ja Baletin puhelinpalveluun. Kysymme luottokorttitietosi (Visa, Eurocard, MasterCard, Diners), ja veloitamme liput luottokortiltasi. Liput saat postissa tai sähköpostitse, toiveesi mukaan. Huom! AMEX käy toistaiseksi maksuvälineenä vain Oopperan ja Baletin palvelupisteessä, verkkokaupassa sekä Stockmannilla.

Toimituskulut:
– maksu laskulla ja lippujen toimitus postitse tai sähköpostilla: 10 e/tilaus
– maksu luottokortilla ja lippujen postitus: 10 e/tilaus
– maksu luottokortilla ja lippujen toimitus sähköpostilla: 5 e/tilaus

Jos lunastat varaamasi liput Stockmannilta, perii Stockmann tilauksen varausmaksun lisäksi palvelumaksua 1,5e/lippu.

Maksutavat

Verkkokaupassamme maksuvälineeksi käyvät tavallisimmat luottokortit (Visa, Eurocard, MasterCard, AMEX, Diners), verkkopankki, asiakastilille kertynyt saldo ja kaudelle 2018–2019 lunastettu verkkolahjakortti.

Oopperan ja Baletin palvelupisteessä maksuvälineiksi käyvät käteinen, debit-kortit, Visa Electron sekä yleisimmät luottokortit (Visa, Eurocard, MasterCard, AMEX, Diners). Lisäksi maksuvälineenä käyvät myös kulttuurisetelit (Smartum, Tyky-kuntoseteli, Tyky-Online ja Virikeseteli), epassi, Virikerkortti, Ticket Mind&Body -kortti, Ticket Duo -kortti ja Smartum-saldokortti.

Ryhmäliput

Alennukset

Ryhmäalennukset ovat voimassa teoskohtaisesti maanantaista torstaihin rajatuilla paikoilla. Alennus 10–29 henkilön ryhmille 5%/lippu ja vähintään 30 henkilön ryhmille 10%/lippu. Verkkokaupasta voit toistaiseksi hankkia maksimissaan 20 lippua samaan esitykseen. Jos ryhmän koko on tätä suurempi, olethan yhteydessä Oopperan ja Baletin ryhmämyyntiin, p. 09 4030 2210 ma–pe klo 9–16.

Varausehdot

Ryhmävaraukset ovat voimassa max. 2 kuukautta varaushetkestä. Ryhmäliput tulee kuitenkin lunastaa viimeistään 30 päivää ennen esitystä. Huomioithan, että ryhmälipuilla ei ole vaihto-oikeutta. Varausmaksu on 5e/varaus. Se veloitetaan alle 30 lipun tilauksista lippuja lunastettaessa. Voit lunastaa liput verkkokaupassa, Oopperan ja Baletin lipunmyynnissä sekä Stockmannin palvelupisteissä.

Jos haluat lunastaa ryhmäliput laskulla, ota yhteyttä Oopperan ja Baletin ryhmämyyntiin. Laskun maksettuasi liput lähetetään sinulle postitse tai sähköpostitse, toiveesi mukaan. Toimitusmaksu on 10 e/tilaus (maksuaika 7 vrk).

Onnenpaikka

Onnenpaikan hinta on 45–55 euroa, ja lippu oikeuttaa parhaaseen vapaana olevaan paikkalippuun permannolla tai parvella (arvo 59–79 euroa). Lipun voit ostaa verkkokaupasta etukäteen, varsinaisen paikkalipun (pääsylippu) saat vasta esityspäivänä. Voit noutaa paikkalipun esityspäivänä klo 12 alkaen Oopperan ja Baletin lipunmyynnistä. Paikkalippu luovutetaan Onnenpaikka-lippuasi vastaan.

Onnenpaikat jaetaan ostojärjestyksessä Oopperan ja Baletin valitsemista parhaista vapaista paikoista. Paikat sijoitetaan ensisijaisesti permannolle. Emme voi taata, että kahden Onnenpaikan ostaja saisi vierekkäiset paikat. Onnenpaikkoja on myynnissä rajallinen määrä  valittuihin esityksiin. Korkeintaan 2 lippua/ostos. Onnenpaikkojen myynti päättyy esitystä edeltävänä päivänä tai kun esitykseen varatut Onnenpaikat ovat täynnä. Onnenpaikkoja ei vaihdeta eikä lunasteta takaisin.

Tarjoilut

Oopperaravintola

Myyntiehdot kaudella 2018–2019

Oopperaravintolan myyntiehdot

Uudessa verkkokaupassa voit ostaa nyt lippujen ohella myös Oopperaravintolan tarjoiluja. Valikoima saattaa vaihdella esityksen ja päivämäärän mukaan. Verkkokaupassa asioidessasi ilmoita esityksesi päivämäärä ja tarjoiluja tilaavan seurueen koko. Yli 20 hengen varaukset ja yksityistilaisuuksien tiedustelut otamme vastaan sähköpostitse osoitteessa oopperamyynti(at)kanresta.fi

Tarjoilut katetaan sinulle valmiiksi pöytään valintasi mukaan joko ennen esitystä tai väliajalla. Ilmoitamme pöytäsi sijainnin ja pöytänumeron viimeistään 24 tuntia ennen esityksen alkua sähköpostitse. Saat viestin asiakastilillesi liitettyyn sähköpostiosoitteeseen.

Huomioithan, että verkkokaupassa tehdyille tilauksille emme voi taata tiettyä pöytää. Saatamme kattaa useamman seurueen samaan pöytään. Pöytä voi olla myös pystypöytä, jonka ääressä tarjoiluista nautitaan seisten. Otathan mukaasi tositteen tilauksesta (voit esittää sen printtinä tai puhelimesi näytöltä) saapuessasi esitykseen.

Jos et pääse esitykseen, voit perua ostamasi tarjoilut asiakastilisi kautta viimeistään 48 tuntia ennen esitystä. Huomiotihan, että palautusmahdollisuus edellyttää, että olet kirjautunut käyttäjä Oopperan & Baletin verkkokaupassa. Tarjoilujen arvo siirretään asiakastilisi saldoksi.  Asiakastilin saldo on käytössäsi kuluvan kauden esityksiin ja tarjoiluihin. Sillä ei voi ostaa lahja- eikä kausikorttia. Asiakastilin saldo nollautuu esityskauden päättyessä, viimeistään 31.5.2019. Jos et ole hyödyntänyt vaihtomahdollisuutta viimeistään kahta päivää ennen esitystä, maksettuja tarjoiluja ei lunasteta takaisin.

Yksityiskohtaiset ainesisältötiedot ruokatuotteista ovat saatavissa myyntipalvelun kautta.

Kevään 2018 myyntiehdot

Tutustu ehtoihin Kanrestan sivuilla.

töölönlahti

Kevät 2018

Oopperan ja Baletin lipunmyyntiehdot kaudella 2017–2018

Myynti- ja toimitusehdot keväällä 2018

Kumppanimme lippuasioissa on Lippupiste. Noudatamme myynti- ja toimitusasioissa Lippupisteen ehtoja.  Liput ovat samanhintaisia, ostitpa ne verkkokaupasta, Oopperan lipunmyynnistä tai Lippupisteen toimipaikoista.

Lippupisteen verkkokaupasta voit toistaiseksi hankkia normaalihintaisia, eläkeläis-, nuoriso- ja opiskelijalippuja. Muita alennuslippuja myyvät Oopperan lipunmyynti ja Lippupisteen toimipaikat. Alennukseen oikeuttava kortti tai muu todiste on esitettävä pyydettäessä, kun saavut esitykseen.

HUOM. Lippupisteen palvelumaksuhinnoittelu muuttuu 1.1.2018. Lippupiste ottaa käyttöön uuden palvelupalkkioluokan 4,50 € yli 50 € maksaville lipuille. Kaikkialta muualta paitsi Oopperasta lunastettuihin lippuihin tulee lisäksi toimitusmaksu 2 €. R-kioskeilla palvelumaksuihin lisätään aina vielä 1 € /lippu. Verkkokaupan toimitusmaksut pysyvät ennallaan, mutta uusi palvelupalkkioluokka koskettaa myös verkkokauppaa.

Oopperasta lunastettaessa lipun hinta sisältää palvelupalkkion, joka on 1,50–3,50 €. Edullisimmin lunastat lippusi jatkossa Oopperan lipunmyynnistä.

Palvelumaksut

Verkkokaupassa, Oopperan lipunmyynnissä ja Lippupisteen myyntipisteissä peritään Lippupisteen hinnoittelun mukainen palvelumaksu.

Yksittäiset liput (ilmoittamamme hinnat sisältävät palvelumaksun):

  • Kun lipun hinta on 0–14,99 e: palvelupalkkio 1,50 e/lippu
  • Kun lipun hinta on 15-29,99 e: palvelupalkkio 2,50 e/lippu
  • Kun lipun hinta on väh. 30 e : palvelupalkkio 3,50 e/lippu
  • Kun lipun hinta on väh. 50 e: palvelupalkkio 4,50 e/lippu (1.1.2018 alkaen, ei voimassa Oopperan lipunmyynnissä)

Kaikkialta muualta paitsi Oopperasta lunastettuihin lippuihin tulee lisäksi toimitusmaksu 2 e/lippu 1.1.2018 alkaen. R-kioskeilla kokonaishintaan lisätään 1 e/lippu.

 

Joustolippu:

Vaihto voidaan toteuttaa myyntitilanne huomioiden. Lippu on vaihdettava viimeistään kahta päivää esitystä. Kalliimpaan lippuun vaihtaessasi maksat välisumman. Jouston voi lisätä perushintaiseen sekä nuoriso-, opiskelija- ja eläkeläislippuun. Palvelupalkkio peritään lipun vaihtamisen yhteydessä. Aiemmin maksettuja palvelupalkkioita ei hyvitetä.

Toimitustavat ja toimitusmaksut

Valitse itsellesi parhaiten sopiva tapa.

  1. Osta lippusi Oopperan lipunmyynnistä tai Lippupisteen toimipaikoista. Tällöin peritään lipun hinnan lisäksi vain palvelumaksu (ks. hinnat yllä).
  1. Tulosta itse verkosta tilatut liput (http://www.lippu.fi/). Printtilippu maksetaan luottokortilla tai verkkopankissa ennen tulostamista, hinta 1 €/toimitus. Lippu/liput toimitetaan PDF-muodossa verkkokaupan omiin tietoihin, mistä sen/ne voi tulostaa. Printtilipun voi myös tallentaa ja lähettää edelleen sähköpostitse tai sen voi esittää älypuhelimesta. Arkkeo-tilin käyttöön ottaneet saavat kaikki ostamansa printtiliput automaattisesti dokumenttiarkistoon (lue lisää www.arkkeo.com). Printtaathan Onnenpaikka –lippusi tai jos printtilippua pyydetään erikseen. 
  1. Erityisesti ryhmävarauksissa saatat haluta lippusi laskulla. Tämä onnistuu soittamalla Oopperan ryhmämyyntiin tai lähettämällä sähköpostia liput[at]opera.fi. Laskun maksettuasi liput lähetetään sinulle postissa tai sähköpostitse, toiveesi mukaan. Toimitusmaksu alkaen 10 e/tilaus (maksuaika 7 vrk).
  2. Voit tilata lippusi puhelimitse ja maksaa luottokortilla. Tämä onnistuu soittamalla Oopperan ryhmämyyntiin tai Lippupisteeseen. Kysymme luottokorttitietosi (Visa, OK, Eurocard, MasterCard, AMEX, Diners), ja veloitamme liput luottokortiltasi. Liput saat postissa tai sähköpostitse, toiveesi mukaan. Hinta Suomessa 10 e/toimitus. Hinta muihin maihin 20 e/toimitus.

Huomaathan, että verkkokaupan toimitusmaksut ovat erilaiset kuin puhelimitse tai yleensä Oopperalta varattujen lippujen kohdalla. Verkkokaupassa toimitus postitse on 8,90e/tilaus. Oopperalta hinta laskulla on 10e/tilaus Suomeen, ulkomaille 20e/tilaus). Mikäli ostat liput puhelimitse Oopperan lipunmyynnistä ja maksat luottokortilla, kulut ovat 10e/tilaus, myös ulkomaille.

Palvelumaksut ovat myös erilaiset riippuen ostatko liput verkkokaupasta tai tilaatko puhelimitse.

Peruutusehdot

Maksettuja lippuja ei vaihdeta (lukuun ottamatta joustolippua) eikä lunasteta takaisin. Ohjelmistonmuutostapauksissa tai jos näytäntö perutaan ylivoimaisen esteen sattuessa (force majeure) lipun hinta palautetaan pääsylippua vastaan kuukauden sisällä muutoksesta tai perumisesta. Muista kuluista Ooppera ei vastaa.

Maksuvälineet

Oopperan lipunmyynnissä käyvät maksuvälineinä debit-kortit, Visa Electron sekä yleisimmät luottokortit. Lisäksi maksuvälineenä käyvät myös kulttuurisetelit (Smartum, Tyky-kuntoseteli, Tyky-Online ja Virikeseteli), epassi,  Virikerkortti, Ticket Mind&Body -kortti, Ticket Duo -kortti ja Smartum-saldokortti.