Siirry sisältöön

Päänäyttämön esitystoiminta käynnistyy 11.3. – Liput uusiin esityksiin tulevat myyntiin 9.2. klo 12

Kokoamme tähän uutiseen tietoa koronaviruksen vaikutuksista Oopperan ja Baletin toimintaan (päivitetty 31.1.2022)

Kevään 2022 ohjelmistossa nähdään maalis-toukokuun aikana kaikki suunnitellut päänäyttämön ensi-illat. Keväältä jo peruuntuneiden teosten (Iloinen leski, Don Pasquale ja Seitsemän veljestä) aikoja on hyödynnetty ensi-ilta teosten uudelleen sijoittelussa. Muutosten seurauksena Joutsenlampi saa lisäesityksiä huhtikuussa. Salomen kaksi viimeistä esitystä sekä Sibeliuksen esitykset 1.–5.3. on peruttu. Aikataulumuutoksista johtuen Sibeliuksen ja Billy Buddin esitysmäärät pienenevät. Liput ja tarjoilut Joutsenlammen ja Billy Buddin uusiin esityspäiviin tulevat myyntiin keskiviikkona 9.2. klo 12.

Päänäyttämön kevätkauden aloittaa uutuusbaletti Sibelius 11.3. Lapsille suunnattu toiminta lämpiössä sekä Balettioppilaitoksen esitykset Alminsalissa alkavat maaliskuun alussa. Tripla: Made in Finland, Koko Karita, Kansallisbaletin 100-vuotisjuhlagaala sekä Joutsenlammen toukokuun esitykset toteutetaan suunnitellusti. Cliquen uudet esityspäivät ovat 3.–4.5. Tanssioppilaitosten BalettiPaletti peruuntuu tältä keväältä. Kevään ensi-iltojen ja muiden esityspäivien ajantasaiset tiedot löytyvät kunkin teoksen omalta sivulta. 

Lähestymme peruttuihin esityksiin liput ja/tai tarjoilut ostaneita asiakkaitamme erikseen hyvityksiin ja ennakko-osto-oikeuteen liittyen. Huomioithan ystävällisesti, että asiakaspalvelussamme on tilanteesta johtuen ruuhkaa. Ajantasaiset palveluajat löydät asiakaspalvelun sivulta.

Hyvitykset

Jos sinulla oli lippuja ja tai tarjoiluja Oopperan ja Baletin peruuttamiin esityksiin, palautamme ostostesi arvon saldoksi asiakastilillesi. Olemme jatkaneet saldojen voimassaoloaikaa keväälle 2023. Saldolla voit ostaa lippuja ja tarjoiluja myös kaudelle 2022-2023, sekä lahjakortin tai kausikortin. Nopeimmin asioit verkkokaupassamme. Kirjaudu asiakastilillesi tästä.

Siinä tapauksessa, että Ooppera ja Baletti joutuu perumaan esityksen, voit saada hyvityksen myös pankkitilillesi. Täytä lomake tästä. Hyvityspyyntö tulee tehdä kuukauden sisällä perumisesta. Toinen vaihtoehto on pyytää, että palautamme ostostesi saldon verkkokaupassa käyttämällesi maksutavalle. Lähetä meille sähköpostia osoitteeseen liput@opera.fi, niin olemme sinuun yhteydessä.

Turvallisesti takaisin esitysten pariin: lippujen peruminen mahdollista vielä 7 tuntia ennen esityksen alkua

Noudatamme koronapandemian aiheuttamassa poikkeustilanteessa tarkasti viranomaisten turvallisuussuosituksia.  Täältä löydät kaikki tärkeät ja ajantasaiset turvallisuuskäytännöt Oopperatalossa toimimiseen.

Ethän tule sairaana esitykseen. Voit perua liput ja tarjoilut vielä 7 tuntia ennen esityksen alkua. Niiden arvo palautuu asiakastilillesi. Voit käyttää saldon vielä kevään 2023 esityksiin. Lisätietoja löydät myyntiehdoistamme.

Olemme pidentäneet lahjakorttien voimassaoloaikaa koronapandemian vuoksi. Lahjakortit ovat voimassa 24 kk ostopäivästä. Tämä voimassaoloaika koskee myös tällä hetkellä voimassa olevia lahjakortteja, joiden ostohetkellä voimassaoloaika oli 18 tai 12 kk. Lue lisää myyntiehdoistamme. 

Näin perut liput ja tarjoilut verkkopalvelussamme:

  1. Kirjaudu omalle asiakastilillesi täällä.
  2. Siirry kohtaan Tulevat tapahtumat
  3. Valitse esitys, jonka haluat perua ja klikkaa esitystiedon alta löytyvää Peruuta-painiketta.
  4. Etene ruudulle ilmestyvien ohjeiden mukaan.
  5. Jos olet tilannut esityksen yhteyteen tarjoiluja, muista perua myös ne.
  6. Ostostesi arvo palautuu heti asiakastilisi saldoksi, jonka voit käyttää vielä kevään 2023 esityksiin.

Ohjeet lippujen ja tarjoilujen perumiseen voi katsoa myös videolta: Näin vaihdat ostamasi liput verkkokaupassa