Gå till innehållet

Alla föreställningarna är inställda, Valkyrian överförs till hösten

På denna sidan uppdaterar vi information gällande koronavirusepidemins påverkan på Nationaloperans och -balettens verksamhet (sist uppdaterad 23.3)

På grund av koronavirusepidemin är Operahuset stängt och alla våra publika evenemang för våren inställda. Vi vill värna våra besökares och personalens hälsa.

Richard Wagners andra del till Ringen, Valkyrian, överförs till höstsäsongen och ersätter tredje delen Siegfried. Siegfried ska emellertid förevisas under våren 2021, och sista delen i tetralogin, Ragnarök, kommer att flyttas till hösten 2021. Den till hösten överförda Valkyrian kommer att inkluderas i säsongskortet för 2020–21.

Också COW, den sista balett-premiären för våren överförs till hösten. Den nya repertoaren offentliggörs senare under våren.

Under föreställningsavbrottet kan du njuta av opera- och balettinspelningar i vår webbtjänst på den virtuella scenen Stage24.

Om du har skaffat biljetter och/eller servering till inhiberade föreställningar kan du nedan läsa vilka alternativ du har att få gottgörelse för dina inköp.

Gottgörelse

Om du har skaffat biljetter och/eller servering till inhiberade föreställningar, vi ska returnera värdet av dina köp som saldo till ditt kundkonto. Där är det i gott förvar. Du får gottgörelse på det sätt du valt.

Det lättaste och förmånligaste sättet är att använda kontots saldo till framtida föreställningar. Du kan använda saldot fram till 15.9 och lösa ut biljetter till önskade föreställningar under hösten 2020 som för närvarande säljs. Undantagsvis kan du också lösa ut säsongs- eller presentkort med saldot. Det går snabbast i vår webbutik. Logga in på ditt kundkonto här.

Ett annat alternativ är att du ber oss returnera saldot för dina köp till ditt eget kreditkort. Skicka e-post till oss på adressen liput@opera.fi.

Om inget av dessa alternativ känns lämpligt, kan du också få pengarna återbetalade till ditt bankkonto. I så fall ska du fylla i en blankett här.

E-post är det säkraste sättet att få kontakt med kundtjänsten

Har du frågor? På grund av situationen är det rusning till vår kundtjänst. Det säkraste sättet att få svar är att skicka ett e-postmeddelande till adressen liput@opera.fi. Det kan ta några veckor innan vi svarar, men vi behandlar alla meddelanden och kontaktar dig så snabbt vi kan.