Gå till innehållet

Föreställningar vid Operan och Baletten inhiberas 12–14.3

Vi uppdaterar information gällande koronavirusepidemins påverkan på Nationaloperans och -balettens verksamhet på denna sidan.

***

Finlands nationalopera och nationalbalett inhiberar föreställningar 12.3, 13.3 och 14.3. Orsaken är förebyggande av en coronavirusepidemi. Om du har skaffat biljetter och/eller servering till inhiberade föreställningar kan du nedan läsa vilka alternativ du har att få gottgörelse för dina inköp.

Vi informerar om situationen på våra webbsidor när vi vet mera.

Under föreställningsavbrottet kan du njuta av opera- och balettinspelningar i vår webbtjänst på den virtuella scenen Stage24.

Gottgörelse

Om du har skaffat biljetter och/eller servering till inhiberade föreställningar, vi ska returnera värdet av dina köp som saldo till ditt kundkonto. Där är det i gott förvar. Du får gottgörelse på det sätt du valt.

Det lättaste och förmånligaste sättet är att använda kontots saldo till framtida föreställningar. Du kan använda saldot fram till 15.9 och lösa ut biljetter till önskade föreställningar under perioden 2020–2021 som för närvarande säljs. Undantagsvis kan du också lösa ut säsongs- eller presentkort med saldot. Det går snabbast att göra inköp i vår webbutik. Logga in på ditt kundkonto här.

Ett annat alternativ är att du ber oss returnera saldot för dina köp till ditt eget kreditkort. Skicka e-post till oss på adressen liput@opera.fi.

Om inget av dessa alternativ känns lämpligt, kan du också få pengarna återbetalade till ditt bankkonto. I så fall ska du fylla i en blankett här.

E-post är det säkraste sättet att få kontakt med kundtjänsten

Har du frågor? På grund av situationen är det rusning till vår kundtjänst. Det säkraste sättet att få svar är att skicka ett e-postmeddelande till adressen liput@opera.fi. Det kan ta en stund innan vi svarar, men vi behandlar alla meddelanden och kontaktar dig så snabbt vi kan, per e-post eller telefon enligt dina önskemål.